Varumärket Eskilstuna – förslag till plattform klart för beslut

Play

Under året har arbetet pågått med att ta fram en varumärkesplattform för Eskilstuna. Ambitionen har varit att skapa ett brett nätverksarbete, en hög grad av involvering och sammantaget har ca 2 000 invånare bidragit i arbetet.

I varumärkesplattformen sammanfattas invånarnas uppfattning om Eskilstuna och utifrån det definieras vilka vi är, vad som gör platsen speciell och vad vi vill att Eskilstuna ska associeras med. Genom att utgå från varumärkesplattformen i kommunikationsaktiviteter och platsutveckling kan vi bygga en tydlig och enhetlig bild av Eskilstuna och därmed tydliggöra Eskilstunas identitet och attraktivitet, skriver Eskilstuna Kommun i ett pressmeddelande.

Nu ska plattformen upp för behandling i kommunstyrelsens arbetsutskott och därefter för beslut i kommunstyrelsen den 14 januari och kommunfullmäktige den 30 januari.

Tidigare nu i veckan bjöds media in till en presentation av förslaget till varumärkesplattform och vi på Radio Eskilstuna hade förstås vår reporter på plats…

(I inslaget hör vi Eva Norberg som är kommunikationsdirektör på Eskilstuna Kommun och VD:n för Eskilstuna Marknadsföring, Martin Roos samt reporter Agneta Dahlgren)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *